The Breath Takers

Saturday, May 7, 2011

Kenapa perempuan gemuk suka pakai baju ketat ?

Jawapan yang dilontarkan oleh beberapa orang lelaki :

Lelaki A : "Memang sakit mata bile tengok dorang. Sampai rasa nak koyak-koyak je baju dorang tu. Bagi takde pakai apa-apa terus. Saje memang tunjuk lemak2 kat badan tu. Takde rasa malu langsung."

Lelaki B : "Gemok. Pastu pakai low cut jeans. Maka selambak lah kulit perot keluar membuak-buak.. Hahaha."

Lelaki C : "Aku bukan nak hina sesiapa. Tapi aku cukup menyampah ngan perempuan gemuk jenis tak sedar diri. Pakai jeans ketat. Baju fit. Nampak pusat. Pastu tarik sikit seluar dalam kat atas. Siap nampak jenama. Pakai gincu kaler hitam. Yarrabbii. Aku ingat alien mana entah turun kat aiport Pengkalan Chepa semalam. Tolonglah.. Pakailah pakaian yang sesuai."

Lelaki D : "Aku tak hina sape-sape pun. Tapi melahirkan satu perasaan yang amat tak selesa. Aku harap dia di saman RM 500 oleh pegawai penguatkuasa bandaraya Islam Kota Bharu bila dia masuk dalam bandar. Selulit sana sini pun tunjuk."

Persoalannya , siapa kita nak salahkan kalau dalam hal macam ni? Fesyen? Lelaki mata keranjang? Kononnya selesa berpakaian begini? Heeee. Kelakar. Mempunyai badan yang berisi tidak lah menjadi satu kesalahan. Tetapi cara penampilan? ZERO. Sorry ladies. Ini bukan nak menghina sesiapa. Rata-rata hampir 80% lelaki menyatakan ketidakpuashati mereka terhadap isu ini.
*Nice huh?*

No comments: