The Breath Takers

Sunday, February 27, 2011

Kawan makan Kawan

PANTANG BETUL . Eh , kau takde benda lain yang kau nak makan ke ? Rumah aku banyak makanan kalau kau nak . Bagi sedas dua tau lah sekor-sekor ni . Tak habis - habis menjahanamkan hidup orang . Ape hidup kau dah FUCKING teruk sangat ke sampai nak heret orang lain ? Hello ! you ain't a Diva or Mr. President ookaayy ! And you ain't cool too! Jerk , asshole , fat ass , and uglier than my teacher's dog ! Opss . Telebih pulak . HEHE . Ha tu lah . Yg kau buat aku hangin apesal . Ingat kau je reti ade angin ? Kau je reti nak bermaki - makian ? Pandang sekeliling lah . Kau dekat BUMI sekarang ni . Ape kau ingat kau dekat Padang Mahsyar ? Opss, tak boleh lebih-lebih cakap pasal agama . Budak TESL mana reti semua ni . Kau je kan . Lantak kau lah . Nak sangat jahanam kan orang , amek ! Nak sangat kann . Bodoh .
p/s ; Pointer kau dah bagus sangat ke ?
Kasi hadap aku dulu , baru aku berhenti maki .

Saturday, February 26, 2011

Yesterday


Exam dah tam-mat . Oh pening . PENING . Selsema . Badan berat . Badan lesu . Mane tak nye , konon BEST main hujan semalam . Kuyup gila ! HAHAHAAA. Amek kauu . Padan muke ! Dah tu degil tak nak mandi =.= Bukan tak nak mandi lah . Tak larat . Tak tido 2 hari . 2 HARI ! Mampu kau ? Ngeeeee . Aku je larat . erghh . Last2 salin baju , duduk jap minum teh , pastu merangkak naik katil dan selubung ! Ewahwahhh senonoh betul perangai kauu kan . Bior le . Bagi la peluang aku nak merdeka . Sumpah aku tido sampai esok pagi . HAHA ! (pukul 1.30 pagi tebangun) ==" BISING BILIK ! Rupenye si gemok ni balik . Memekak lagu apetah kat laptop . Kebetulan perut pun da buat jamming . Tak makan dari semalamnye . Lupe lagi. Ngeh3 . Wa busy doe . Sumpah busy . Busy hal dunia ==" Lepas bangun pepagi buta tuh , cuci muka , lepak tengok muveee , on9 , melantak nasik , tengok muveee lagi sampai subuh . 6.30 pagi pengsan balik . Aduh . Sampai ke pagi rasa tak sedap badan ni . Dah tengahari buta pun pakai sweater . Apekah ? Haiii . Kene buat benda lah arini . We'll see . Ajak gemok kuar ah arini . Girls day , today . Boys are HELL NO invited .

p/s ; Otak tepu . Update pun semacam . KESAH ? ;)

Friday, February 25, 2011

STFU

Running away

From the truth.

Running out

Of excuses and lies.

Running away

From me, from you.

Running round

In circles.


p/s ; That's all ? Like I care .

Wednesday, February 23, 2011

New Target !



She ?
My new sister in the lists ;)
Ehemmm .
Not exactly my sister but , my new favourite (:
Will explain about her later . exam is around the corner .
Urghh .
Byebye mate .

Tuesday, February 22, 2011

Deep Thought

Cinta tanpa maaf hanya akan menambah luka. Jika engkau berani mengatakan cinta, bersiaplah untuk melukakan hatimu. Jangan biarkan hatimu terhiris kerana cemburu. Ada apa dengan cemburu? Mata tidak dapat menilai kebenaran nurani, hanya hati yang penuh dengan cinta dapat merasakannya. Maka ketika hatimu penuh dengan rasa curiga, maka matamu akan menilai semua yang salah nampak seakan – akan benar.

Cinta sejati hanya ada pada hati yang rela berkorban untuk kebahagiaan orang yang dia cintai, Walau dia harus tersakiti kerananya. Tak ada cinta tanpa cemburu, tak ada cemburu kerana cinta. Cemburu lahir dari ketakutan dihianati, ketakutan miliknya diambil orang, bukankah cinta tak bermaksud untuk memiliki? Mengapa harus cemburu?


p/s ; Sometimes, the memories are worth the pain.


Monday, February 21, 2011

Orang yang Berjiwa Besar (:

"Orang yang tidak percaya dan yakin kepada kebolehan diri sendiri tidak ada tempat di dalam lembaran sejarah orang-orang abadi, kerana peribadi mereka yang kaku dan sangsi itu telah menutup segala pintu dan jalan kepada kejayaan dan ketinggian."

"Hanya manusia yang berjiwa besar saja dapat menggunakan kesakitannya itu sebagai guru yang mengasuh jiwa dan mengilhamkan fikiran yang sihat dan pengertian yang mendalam terhadap hidup. "

p/s ; Yakin boleh (:

Sunday, February 20, 2011

Goodbye

Need an apology from me ? It's just too late. TOO LATE. You did the biggest mistake once and I'll never let myself do the same mistake like I used to. The mistake is you. The relationship also a mistake. You do all this as if I don't own any heart eh? Where do you put your little brain? Oh I'm forgot. You don't have heart. You are enjoying see someone's suffering just because of your own needs. Thank you for all that. The sweetest memory of yours did not get any place in my life anymore. Eh? Do we have any sweet memory? HAHA you biatch. We are never and NEVER see each other again. Sayonara !

p/s ; Senang cerita, pegi lantaklah KAU. Ingat aku heran?

Saturday, February 19, 2011

Ohhmaigodd !


Since I was being exposed by Madie Dieha (suke la kauu yee) to a song named Fobia Cinta by Nashrin, got to say that I admire his voice. A bit. HAHA. Tapi, bile dah terjumpa player die kat 1 web ni, menjerit aku ! HAHAAA. gile . Lagu je pun =.= Papepun, western song tetap di HATI ! umpphh! Jangan gelak .

p/s ; enjoy it thru my blog okeh ;)

Get up. Talk to me.

My mind is lost
My heart is lost
My body is lost
My spirit is lost
And I don’t know
If I can find it.

My pride is somewhat lost
My soul is somewhat lost
My thoughts are somewhat lost
My words are somewhat lost
Can not find what to say.

The love is no longer there
The happiness is no longer there
The smiles and pretending is
No longer there.
The happy thoughts are
No longer there.

Nowhere to be found
This is me.
But I don’t get it
They hurt me
Can’t they see?

Maybe I should just stay out
Of their lives.

Friday, February 18, 2011

Ego ?

Perjalanan cinta memang tidak semulus yang kita inginkan. Kadang ada riak-riak kecil yang menggoda. Ibarat air, dia akan beriak ketika melewati bebatuan. Ego datang tidak mengetuk pintu, dia tiba-tiba muncul dan mengalahkan cinta. Hanya kesabaran yang mampu menahan dia sehingga tidak menguasai hati. Marah, tersinggung itu wajar tetapi dendam hanya akan menyakiti diri sendiri. Terkadang mengalah tidak sepenuhnya berlaku ketika egonya terlampau. Namun jika memang salah itu salah kita maka mengakui kesalahan adalah sebuah keberanian dan kemenangan hati. Bersabarlah. Dan biarkan angin dingin meredam lahar kebencian, marah, dan ketersinggungan. Bersikap tenang seperti air dan biarkan fikiran mengalir ke hilir .




p/s ; While I was holding on , all you did was let go .

Cinta Tidak Berpenghujung

Tidak ada yang tahu bila cinta itu datang dan mengapa dia harus pergi tanpa pesan. Tak ada pintu untuk masuk dan keluar, semuanya mengalir seperti air yang tak pernah berhenti. Cemburu, senang, sedih, sakit hanyalah permainan hati yang kita perangkan atas namakan cinta. Tidak ada alasan kita terpuruk kerana cinta walau airmata harus mengalir, kerana cinta akan selalu memberikan kekuatan kepada setiap hati yang lemah untuk bangkit menatap masa depan yang lebih baik. Cinta akan selalu mencairkan kebekuan hati kerana dendam, dan terus mengalir dalam pembuluh darah yang tak berpenghujung.

Kemunafikan Rasa

Tanah tak terasa dipijak, pandangan mata gelap dan hati mengeras.. Itulah yang terjadi ketika ego menguasai hati, dia tidak memberikan ruang sedikitpun kepada rasa cinta dan kasih sayang, untuk berlabuh. Hanya sesaat saja. Bagaikan kemarau setahun dihapus hujan sehari. Kasih sayang yang dibina dengan ketulusan tidak dianggap dan lenyap begitu saja. Makian keluar dari mulut tanpa henti, ketidakpuasan, kelemahan menjadi senjata untuk saling memaki dan memaki. Kemanakah hati nurani itu pergi, dan mengapa emosi dan ego itu menguasai? Hati memang cinta dan terkadang mulut tak dikawal menjadi pemicunya. Keinginan untuk menjadikan keadaan lebih baik dan membuat orang berubah menjadikan mulut tidak terkawal. Semua merasa tersakiti.



p/s ; Is she broken? Maybe. Does it hurt? Like crazy.

Wednesday, February 16, 2011

Cinta Sejati Langit dan Laut

Dahulukala, langit dan laut saling jatuh cinta. Mereka saling menyukai di antara satu sama lain. Oleh sebab sangat sukanya laut terhadap langit, warna laut sama dengan warna langit. Oleh sebab sangat sukanya langit terhadap laut, warna langit sama denga warna laut.

Setiap senja datang, si laut dengan lembut sekali membisikkan kata-kata ‘Aku Cinta Padamu’ ke telinga langit. Setiap kali langit mendengar bisikan penuh cinta laut terhadapnya, langit tidak menjawab apa-apa , hanya tersipu-sipu malu dengan wajah kemerah-merahan.

Suatu hari, datanglah awan. Melihat kecantikan si langit, awan terus jatuh hati terhadap langit, bak cinta pandang pertama. Tetapi tentu sahaja langit hanya setia mencintai laut. Setiap hari, langit hanya mahu melihat laut sahaja. Awan berasa sedih tetapi ia tidak berputus asa mencari cara dan akhirnya mendapat satu akal. Awan mengembangkan dirinya seluas dan sebesar mungkin serta menyusup ke tengah-tengah di antara langit dan laut. Ia berusaha menghalangi pandangan langit dan laut terhadap satu sama lain.

Laut berasa marah kerana tidak dapat melihat langit. Laut mengeluarkan gelombangnya bagi mengusir awan yang mengganggu pandangannya. Tetapi tentu sekali usahanya tidak berhasil. Lalu datanglah angin yang sejak dulu mengetahui hubungan cinta langit dan laut. Angin berasakan perlu membantu langit dan laut menyingkirkan awan yang mengganggu perhubungan mereka yang sekian lama terjalin.

Dengan tiupan keras dan kuat, angin meniup awan. Lantas terpecah-pecahlah awan menjadi berselerak ke banyak bahagian, sehingga ia tidak berupaya lagi melihat langit dengan jelas dan tidak mampu lagi untuk mengungkapkan perasaannya terhadap langit. Kerana rasa terseksa menanggung perasaan cinta yang menggunung tinggi terhadap langit, awan menangis sedih.

Hingga sekarang, kasih antara langit dan laut tidak dapat dipisahkan. Kita juga dapat melihat di mana mereka menjalin kasih. Setiap kali memandang ke hujung laut, di mana ada garisan horizon yang menemukan langit dan laut, di situlah mereka sedang berpacaran.


p/s ; sumber, wordpress .

Hari kedua exam

* Habis sudah exam . CEWAH . Baru 2 paper kot. Hehheeeee. Arini aku bangun awal sangat dan menyebabkan mata bengkak akibat tak boleh tido pada malamnye =.= Dah cube nak tido. Guling punye guling, cekidaut jam kejap. Eh? Eh? Pukul 4.30 dah :D LENA .

Tapi ,

Pukul 6.30 dah bangun =.= Semayang then mata takmau tutup. APEHAL TAH . Ngeeee. Sakit jiwa dibuatnye. Online kejap, cekidaut blog, Mukabuku, sedar2 pukul 8. Kelam kabut bersiap. Muahahaaa! Sampai dewan pun lambat. Duduk belakang sekali. Heeee. Ok lah tuh . Senang aku nak keluar. So far, ok lah exam tadi. Wlaupun tadi ade sorang budak PI macam ade yg tak betul jek. Malas aku nak layan kau derr. Lepak minum redbull syiokkk lagi.

Geeee.

Monday, February 14, 2011

DPEV 1103


* Haaa. Tu dia. Baru je selesai jawab exam. Conclusion? BIADAP BETOL SOALAN. Kenapa structure soalan tu lain dengan apa yg diberitahu? Kata ada berbagai section. Tapi? Macam HAREM jek -.-" . Ni sume mesti ada yg tak kena neh. However pun, yg berlalu biarlah. Banyak jugak dapat jawab. Yeah. Let's wait for the result =.="



Sunday, February 13, 2011

Hate is easy. Love takes courage.




"Love is when you find yourself spending every wish on him."

Agree? So do I. No matter how weird sometimes we can be when it comes to THIS thing, but it is still a thing that unexplainable. Kan? Gila apa nak fikir je tiap masa? Ewahhhh. Heheeeeee~ Ehem! Sudah2.
Tapi memang ada bernasnye jugak. Sebab bila orang yg dah kawin pun, masih doakan untuk kebahagiaan pasangan dia. Jadi, love got no BOUNDARIES. Terasa nak kekalkan konsep "Bercinta selamanya". Sampai tua! Heheeeee~
Eh.
Apesal gelak? Taknak ke?
Takkan bercinta masa ber-couple jek? Nanti da ada anak cucu taknak dah romantik lagi dah? Tak best lah korang neh. Tak sporting langsung. Weeeee~ Bak kata ayah, hidup kena sporting. Barulah tak tension. Wokeeyy? Ada paham ka? Tak paham sudah. Buffering betol. Heeeee.


Saturday, February 12, 2011

Why?


*Kenapa hati rasa semacam? Susah hati. Bengang. Keliru. KOSONG. Lapar. Benci. Meluat. Kenapa eh? Apesal macam ni?






Thursday, February 10, 2011

Dakmie


*Stop kejap study ye :P ehheee~ Bukan apa. Pening tengok tulisan bebanyak. Pfftt!

Haaa.

Tadi ade kejadian romantik sangat ! (: Semenjak ayah dengan mama dah berbaik semula, berkepit aje.(mcm biase). Tu lahh. Ayah pun cari pasal. Padan muka mama merajok lama-lama. Hihi. Nasib baik ayah mulut manis. Gesture pun bagus.

Weee~

Tengah2 study, dengar ade org menyanyi! Ayah! HAHA! Die nyanyi lagu Dakmie-Yang Terindah sambil baring sebelah mama. Mama jeling jek. Kuikui~ Tp muka ada senyum laaa itu orang ;) And this is what he sang just now ;))


Semenjak kau hadir dalam hidupku
Tiada lagi keresahan
Kau mengetuk pintu hatiku
Tanpa sedar hingga ku izinkan

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah

Maaf jika ku tidak sempurna
Tika bahagia mula menjelma
Bila keyakinan datang merasa
Kasih disalut dengan kejujuran

Mencintai dirimu
Merindui dirimu
Memiliki dirimu
Hingga akhir hayat bersama kamu

Lepas jek dia nyanyi,teros mama jerit. Apesalnye? Kene cubit. Haishhhh. Ayah memang suke cubit orang. sakit pulak tuh. Ngeeee. Tp takpelah, isteri sendiri kot? HEHE. Dah gelak-gelak da dorang. Baguslah (:


p/s : Suka tengok orang bahagia. Anda? (:



Mike Posner


*Oooooookay* Tgh study tetiba teringat peristiwa petang tadi. Buat bising kat rumah dengan turning UP the volume with Mike Posner!! Oooh man. He's so so so ________ ! tettttt.

Heheeeee.

We love him. Ngeh3.

Jatuh hati sangat3 dengan lagu baru dia. "Please don't go". Dengar JUTAAN trillion kali pon tak bosan. hekhek. He's look alike JT oh! Perghhh. Mmg macam adik-beradik.



p/s : sekarang, mari study! ;))

Tiramisu dah habis ! :(


*Heee. Bukan aku tgh makan kek tiramisu, TAPI, citer Tiramisu kat tv da Tam-mat. Huhuuu~ Naseb baik happy ending. Lega aku ;) Sharifah Amani rock the world! I likeeee~ ;)


*haa. ni lah hero dan heroin dlm citer neh*


*saye rase saye pun pendek macam die -.- *


Even da habes, tapi tadi ade macam terfikir nak try buat kek tiramisu. Sedaaaapp oooo. Geram tengok! Da macam nak masok dlm Tv dan curik segala kek yg mereka ada -.- Sadis je pangai.

ngeh3~

Ade 2 jenis kek yang aku nak try. Tiramisu cheesecake and Tiramisu chocolate. Yumm! Aumm! Eceh. Heheeeeee.

*Sedapnye awak!*


*Eh geram pulak tengok cream die*


p/s : Sukegileberatdahbertambahduakilogram!

Untitled


"And how many times I gave my heart, to how many times we fell apart, and it equals a promise in the dark. So don't promise me."

Can't even tell what is wrong and what is right? Should I mention it? Hah. Don't think so. If you can understand others, and what's the problem with me? Am I an alien?

p/s : Tak salah pun berkawan. But be friend with my enemy? Something extraordinary is happening there!

The heart that truly loves, never forget.




*It's what we called "What goes around, comes around." Karma baby. How does it sounds to you? To me? It does sounds hurt and sad. And, how do I react? I've been hurt more than you think you will be. And I think this is more than enough for me to receive.*


Wednesday, February 9, 2011

Jangan balas dendam


Balas Dendam - Pernahkah anda merasakan dendam yang teramat sangat?? Haruskah kita membalas dendam tersebut?

Balas dendam adalah sebuah kegiatan yang terus berkesinambungan dan tak berujung. Balas dendam hanya terhenti jika sudah merasa rela dan saling memaafkan.

Saat kita merasa tersakiti, ada sebuah inspirasi gelap yang mengajak kita untuk balas dendam. Kita diajak berfikir bahawa setelah membalas, kita akan merasa puas. Betul kah? Namun hanya sementara. Tidak ada kata puas untuk balas dendam, rasa itu terus dan terus menggunung. Kita akan merasakan jiwa yang terseksa dan lebih sakit lagi ketika lawan juga melakukan balas dendam. Dendam kesumat, begitu seterusnya tanpa akhir.

Tidak ada hal baik yang didapatkan dari balas dendam. Penyesalan demi penyesalan akan tiba pada waktunya. Hanya kehancuran hidup yang didapat hingga akhir hayat.


p/s : Ask for forgiveness (:





You deserve much better than me


*Hari2 bukak blog lagu same jek. BOSAN. Tapi, takpelah. Aku suke the husky voice of the vocalist ;)) Kau HOT doe! HEHE ! Korang tak suke? Lantak korang lah. Kesah pulak aku? Weee. Okeh. Okeh. Bek to the perpes (back to the purpose). Tujuannye nak story kesah exam yg datang mengganas neh -.- Tak larat laaaaaaaaa~ Apesal mesti exam? Mood aku MATI gile dah. Da siap kuburkan dah =.=" Dengan tugas yg berlambak. (Ape tugas kau Ain?) eh adelah. Korang sebok2 apesal? Ade aku kesah? Kesah pulak aku. HAHA.

Haihhh.

Esok mama ade hal pulak kat Shah Alam. Meeting. (meeting je manjang). Okeylah,sebagai yg sulung tanggungjawab mmg 200juta% kat aku lah jaga adik2. So, esok kene hantar 2 ekor panda kecik pegi Zoo. Yeayyy! (MALAS NAK BANGUN PAGI).

Urghhh!

Dengan traffic jam lagi ! watdehek laaa. Tak mati bengang pulak aku bersaing dgn orang nak pegi keje. CHEH. Sabar Ain, sabaarrr. Kau mampu sabar kan? Kau kan baik.(Stat kete,tekan minyak sendiri. HAHA. Eh yelah,takkan nak suruh kau tekan minyak? Mati syahid plak aku kang. SIA-SIA.

Tadi tetibe rumah berasap. Baru nak melontarkan makian demi makian siape yg da buang tebiat mmbakar dalam rumah. Rupenye..... BAPAK AKU >.<" Alahai ayah. Apesalnye pegi bakar kertas dlm ashtray tuh? Beliau jawab," Eh bau eh? Ayah sesaje jek. HIHI." Gelak pulak die. Mama da menonong kuar bilik cari punca asap berikut. Aisehhh. Pelik2 sungguh orang dlm rumah ni lately.

Eh lapa pulak. Melantak dulu eh ! Adios !

p/s : Makangorengpisangpetangtadisampaisakitperut.

Marilyn Monroe




She said,
"I’m selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I’m out of control, and at times hard to handle. But if you can’t handle me at my worst, then you sure as hell don’t deserve me at my best."

Good shot there! Seems we got something in common ;))

My world is absolutely colorless without you


Ok lah, baik pegi tido sekarang Ain. Kang tak bangun pulak esok pagi -.-

p/s : Sepi itu kadangkala mengasyikkan.

Azimat


"Hanyutkanlah kedukaan
Bawalah jauh dari bayangan"


* Bila nak tido neh? Menge-post ajelah =.=" *

Lupakan Orang Yang Tak Sudi


Memanglah sukar untuk melupakan seseorang yang kita cintai sepenuh hati. Tiada seorang pun manusia yang akan dapat semua yang diingini di dalam hidupnya.Walaupun pedih, tetapi kita sebagai manusia biasa terpaksa menerima dengan hati yang reda. Ajal, maut, jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Cuma cara kita diuji dan menanganinya sahaja yang berbeza.

Jika orang dah tak sudi, jauhkanlah diri daripadanya. Janganlah menyeksa diri sendiri kerana bila kita semakin dekat dengan orang yang kita cintai, kita akan semakin menderita. Anggaplah apa yang terjadi sebagai satu pengajaran.

Mungkin dulu kita pernah menyakiti hati orang lain.Sedarlah apa yang pernah kita lakukan pada orang lain walaupun bukan orang yang sama membalasnya pada kita, tetapi balasan daripada Tuhan tetap ada dalam pelbagai cara. Mungkin dengan cara ini sahaja dapat menginsafkan kita supaya tidak mempermainkan perasaan orang lain pada masa depan.

Kadang-kadang kita rasa, inilah cinta kita yang sejati. Tetapi kita hanya sedar selepas kehilangan orang yang kita cintai. Oleh kerana ego terlalu tinggi kadang-kadang susah untuk kita menerima hakikat bahawa kita sudah tidak dicintai lagi. Merasakan kita masih dicintai kadang-kadang hanyalah andaian serta mainan perasaan untuk menyedapkan hati sendiri.

Semua yang berlaku adalah ujian Tuhan. Jangan ikutkan perasaan kecewa, walaupun tiada jodoh, berdoalah semoga dia hidup bahagia walau dengan siapapun dia bersama. Itu pun salah satu cara menunjukkan rasa cinta kita kepada seseorang.

Kita tidak mampu untuk menolak takdir yang telah ditentukannya. Berserahlah. Redhalah. Itulah yang sebaik-baiknya.

p/s : Sumber, Mesra.net.Forum.

Shahz Jaszle

Bukak laptop. Da lama tak bukak folder yg SATU ni. So, "play" lah sebentar. Damai kejap rasa. Kalau lah ade Tari Tirana 2 =.=" Takkan pengarah taknak buat lagi kot? Ngeeee. Enjoying myself a bit with the song from Sabhi Saddi :)

Suara kisah kita
Yang sehalus sahutan di mata
Segala norma yang melena ku
Pada aroma syurga kita

Nan syahdu cinta menunggu
Sayunya kerna air matamu

Chorus
Nadiku bagaikan berlagu
Nantimu hentikan apa berlaku padamu
Yang ku temu
Hadirmu sambutlah damba dakapanku

Suria kasih kita
Yang berbisik gerimis serinya
Seindah frasa yang damaikan ku
Walau sezarah air mata


p/s : Try to accept everything.

Tuesday, February 8, 2011

Soalan HANGAT. Siapa nak jawab, boleh jawab :)

PERBEZAAN LAYANAN KEPADA KAWAN DAN KEKASIH


Lelaki ni, bila ada kekasih yg dia nak jadikan isteri, adakah dia akan :

1. Tidak pernah langsung memperkenalkan atau memberitahu tentang kawan2 perempuan dia kepada girlfriend? (Kenape taknak story? Ada udang di sebalik mee ke?)

2. MASIH berkenalan dgn perempuan lain yg dikenalkan oleh KAWAN & merahsiakan status diri yg dah ada kekasih kepada perempuan itu? (Uishh,patot ke?)

3. Menghantar MMS gambar diri & lagu yg dia nyanyikan "I Love You" pada perempuan lain selain kekasih? (HAHAHA. ini sangat bebal)

4. Tidak pernah menghantar email kepada kekasih tetapi SENTIASA beremail dengan kawan2 perempuan lain? (Alah. ni dah menjadi tabiat KEBANYAKKAN lelaki. Ape nak heran.)

5. Menyebelahi kawan2 perempuan daripada kekasih jika berlaku sedikit perselisihan faham? (Dayus kot?)



Kalau jawapan semua di atas tu YA, apa sebenarnya maksud "Kekasih Yang Dia Nak Dijadikan Isteri" tu pada dia?


p/s : Bak kata nenek, "Lelaki sekarang pelik".

Penatnye

Asyik ulang alik. Dah la panas. Heeee. Takpe, sekali sekala berkorban.

Wanita

" Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut. Jangan berkasar, sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja. "


Tengah sebok berjalan2 di alam maya, ternampak lah benda alah ni. Hebat kan frasa ni? Banyak yg kita boleh olah dari frasa ni. Banyak kesimpulan yg boleh disimpulkan. Tapi, hati orang lain-lain kan? Tak sama (: Akan tetapi, sebagai seorang perempuan, saya setuju dengan frasa ni. Yeah, girls can do anything out of guys thought. Kami bukan sebarang ciptaan. Kami datang dari tulang rusuk Adam. Hargailah kami seadanya. Sekian.


Lagu Cina?

Kenape kat radio sume nak udarakan lagu cina ni wey?? Raya dah habis kan? =.=

Serdang


Thanks for the prosperity meal ya! :)

p/s : Hari jadi aku nanti, aku nak demand lagi dari ni ;P

Come clean


Let the rain fall down
And wake my dreams
Let it wash away
My sanity.

'Cause I wanna feel the thunder
I wanna scream
Let the rain fall down
I'm coming clean.

I'm shedding
Shedding every color
Trying to find a pigment of truth
Beneath my skin.

'Cause different
Doesn't feel so different?
And going out is better
Than always staying in
Feel the wind (:

Monday, February 7, 2011

Part II


Now there's gravel in our voices
Glass is shattered from the fight
In this tug of war, you'll always win
Even when I'm right
'Cause you feed me fables from your hand
With violent words and empty threats
And it's sick that all these battles
Are what keeps me satisfied

Ayah

Ayah, orang rase apa yg ayah cerita kat orang dulu,it make senses. I can feel it now. I can feel how you felt before. Im sorry. Why things treated us like this, ayah? What did we do?

Sunday, February 6, 2011

Become a better person in 7 days (:

Each day you do something selfless, that will not even take more than a few moments of your time, and experience first hand what it feels like to transform into a genuinely great person.
Here’s the challenge:

Day 1 – Tell someone you love them
Day 2 – Open your ears and listen
Day 3 – Apologize
Day 4 – Give away a valuable
Day 5 – Volunteer your time
Day 6 – Help out a stranger
Day 7 – Donate


So there you have it! 7 days and a better you comes out of it. As a matter of fact, if you have noticed, in becoming a better person, you have affected the lives of so many different people in such positive ways. With such small gestures each day, you have made a difference in your life as well as in other people’s, and that is what becoming a better person is all about. You may find that after these 7 days, you have now developed a habit and that you will continue each and every day to give back. If you have created a “momentum” of doing good deeds and that it will keep on going, then I have done my work. This can indeed become life changing! So you have the challenge and I would love to hear what you all have done and how it’s impacted your life and those around you ;)


AFK

*Penat pulak ber-survey. Ade benda nak buat jap. HEE . Chow! :)

Matahari

Tiada janji yang lebih tepat kecuali janji matahari yang akan terbit pagi besoknya

Perokok?

BERHENTILAH merokok. Simpan duit itu untuk buat kebaikan,” pesan Mohammad Ameen, 30, bekas perokok tegar yang mula merokok sejak belasan tahun lagi itu.

Lelaki yang berasal dari England Utara itu pernah membelanjakan sehingga RM30 sehari untuk menampung kos ketagihannya itu.

Namun, pada bulan Ramadan 2008, beliau memutuskan untuk berhenti sepenuhnya menghisap 25 batang rokok sehari yang selama ini dilakukannya itu.

“Seorang cendekiawan memberitahu saya merokok itu haram kerana apabila seseorang itu merokok dia sebenarnya sedang memusnahkan dirinya sendiri.

“Kita semua tahu bahaya merokok jadi memang benarlah kita merosakkan tubuh kita.

“Tambahan pula, pakar perubatan mengatakan perokok sebenarnya sedang membunuh diri dengan perlahan,” ujarnya.

Bagaimanapun, ketika memutuskan untuk berhenti merokok, Mohammed Ameen sudah pun memasang niat yang besar.

“Ketika saya memutuskan untuk berhenti merokok saya juga berjanji untuk menggunakan wang perbelanjaan untuk rokok itu untuk melakukan penghijrahan spritual yang paling besar dalam hidup saya, iaitu mengerjakan haji,” kata Mohammed Ameen.

Kokain

Akuinya, sukar sekali untuknya berhenti merokok. Namun, Mohammed Ameen nekad bahawa ia bukan sesuatu yang mustahil untuk dilakukan walaupun adakalanya beliau sendiri berasa ragu-ragu usaha itu akan berhasil.

“Ia merupakan satu usaha yang paling sukar saya pernah lakukan dalam hidup saya kerana saya sangat seronok menghisap rokok, setiap batang yang pernah saya hisap.

“Jadi ketika berhenti merokok, ia amat sukar. Tetapi kerana saya sudah nekad dan sanggup mengharunginya, akhirnya saya berjaya juga.

“Selepas dua tahun, rasa mengidam untuk menghisap rokok sudah hilang tetapi keinginan itu masih ada. Keluarga saya juga sangat gembira apabila mereka tahu saya sudah berhenti merokok.

“Tak sangka saya berhabis sehingga RM14,991 untuk merokok dalam setahun!” luahnya.

Biarpun berat untuk ditanggung, Mohammed Ameen berasakan keputusan untuk berhenti merokok merupakan keputusan terbaik yang pernah dilakukan dalam hidupnya.

“Saya tahu pada bulan Ramadan ramai yang cepat-cepat merokok sebaik saja berbuka puasa. Tetapi kalau difikirkan sejenak, selepas menahan diri daripada merokok selama 18 jam kenapa tidak dilanjutkan tempoh itu sehingga 24 jam?

“Daripada menggunakan duit itu untuk melayan ketagihan seperti itu, lebih baik gunakannya untuk kebajikan.

“Ramai yang tidak sedar ada begitu banyak bahan kimia dalam sebatang rokok. Sejumlah 85 peratus daripada kes kanser paru-paru berlaku disebabkan tabiat merokok.



“Malah, bukan perokok saja yang menderita, orang di sekelilingnya juga menyedut

toksin berbahaya ketika berada dekat dengan mereka,” kongsi Mohammed Ameen.

Pada hari ini, Mohammed Ameen sudah berada di bumi Mekah dan bersedia untuk mengerjakan haji.

Malah, Penasihat Kesihatan Berhenti Merokok NHS itu kini menggunakan pengalamannya itu untuk menasihati perokok tegar yang lain agar mempertimbangkan keputusan untuk berhenti merokok.

“Saya bermula sebagai sukarelawan di sini tetapi kemudian saya berasa saya boleh memberi nasihat kepada orang lain.

“Memanglah saya sendiri berhenti merokok secara mengejut tanpa menggunakan sebarang bentuk gantian namun saya harap orang lain akan menggunakan apa jua bentuk bantuan yang diperlukan untuk berhenti merokok.

“Pergilah dapatkan nasihat daripada pusat-pusat pemulihan berdekatan tempat tinggal anda. Saya sudah berjumpa ramai perokok yang gagal berhenti merokok kerana mereka tidak mempunyai sokongan yang berterusan,” pesannya.


p/s : sumber, KOSMO.