The Breath Takers

Monday, August 20, 2012

Eid Mubarak 2012


Syawal comes again :) Bring a lot of miracles to me, my family, friends and the one that I care the most. No matter how messed up our life is, be compromise to each part of it. Leave the nightmare behind and chase the happiness.

Its not anyone's fault when something bad happened to us. And I don't blame anyone or the situation. I'm learning and I still. No one can stand upon my dreams. No one can break it.

It is not my fault you can't be like me. It is not my fault you can't be happy just like I do. It is not my fault you hate me. It is not my fault my life is like this. This is my fate. This is my destiny.

I've been through many kind of situation before. And I thanked for each problem that came into my life. I really do. It takes me so much of pain to get through all of this before. But not today or before. Semua ini berkat restu mama dan ayah :)

Nasihat demi nasihat dari mereka mematangkan lagi perjalanan hidup. Restu yang diberikan sangat bermakna. Sebagai pelindung dari hasad dengki dan perbuatan laknat manusia. I don't know how to thank them enuff. Cuma doa sebagai balasan buat mama dan ayah.

Terima kasih restu hidup saya. Terima kasih restu pekerjaan yang saya sedang jalankan sekarang. Mungkin dengan restu mereka, saya masih bertahan berdiri disini walaupun seorang demi seorang cuba buat onar yang negatif dan memesongkan. Dan buat sekian kalinya, terima kasih merestui hubungan saya dengan si Dia. Sekali lagi, Trust is gain :) I'm glad I've gained their trust.

Kepada yang diluar sana, manusia berubah. Menghakimi seseorang dengan kisah silamnya adalah tindakan yang pra-matang. Cuba berfikir menggunakan akal dan biarkan akal membuat tindakannya. Bukan hati. Tarik nafas dan berfikir. Semudah itu sahaja.

Saya juga mahu menyangkal idea yang bahawa umur adalah penghalang segala kejayaan. Umur tidak menjadi halangan untuk saya berjaya. 21 tahun bukan sekadar angka. Membuktikan sesuatu dengan tergesa-gesa akan mengecewakan anda suatu masa nanti. Mungkin ya, hasilnya akan dapat dirasa dalam masa yang singkat. Akan tetapi, risikonya lebih perit untuk ditempuh.

Kepada semua yang bergelar kawan atau pernah bergelar kawan, 10 jari disusun untuk memohon seribu kemaafan dari anda. Segala yang pernah dilakukan terhadap saya, keluarga telah dimaafkan. Hidup saya sentiasa mudah. Memaafkan manuasia adalah perkara yang paling sukar tetapi apabila hati tenang, semuanya kembali mudah.

Salam.

1 comment:

Anonymous said...

Like :-)