The Breath Takers

Sunday, March 20, 2011

Pengkid ?


Banyak sangat dengar cite pasal pengkid ni lately . Famous betul ! Aihh . Why girls do love a pengkid ? Kenapa bercinta dengan perempuan ? Kenapa bukan lelaki ? Dengar kata, pengkid ni ada sebab 'frust' sangat dengan lelaki. Boleh jadi . Perempuan ni kan makhluk yg sensitif . The most sensitive creation by God . Bak kata lecturer aku . Well, die cakap camtu sebab die pun perempuan. Haha . Girls always know what they want. And by sharing it with another girl, boleh rase macam saling memahami . Ya, perempuan saling memahami perasaan antara satu sama lain . Penah terfikir kenapa perempuan susah nak memahami lelaki dan lelaki pun susah untuk memahami perempuan ? Dan, penah terfikir betapa susahnya untuk forgive and forget ? Mungkin bagi sesetengah org yang nak berlagak tough dan ego tinggi (konon independent), takde masalah dengan semua ni. Tapi bagi yang hatinya sangat rapuh dan fragile itu ?Kenapa nak anggap semua manusia sama macam setabahnya Zulaikha dan Mariam? You are so damn wrong . Kalau semua manusia sama, berperasaan sama,suka pada benda yang sama, orang yang sama dan banyak lagilah yang sama, tak rase susah ke ? Habislah dunia ni nanti . Everything seems go with the flow. Lepas tu apa tujuannya ade Tuhan, syurga dan neraka ? Eh apesal cakap pasal ni. Ok melalut. Hentikan. Hehe.

Penulisan ni sebenarnya bukan nak minta simpati sesiapa mahupun backfire daripada sesiapa . Hanya nak berkongsi dan menyatakan pendapat. Berbalik kepada topik 'Pengkid' , salah mereka kah jadi pengkid ? Bukan nak menyokong , tapi the pain comes from each girls is come from the boy themselves. Kenapa ? Adakah lelaki Melayu ni dah tak cukup bagus ? Salah lelaki ke sebab tak pernah memahami ataupun dengan lebih tepat, buat-buat tak faham . Perlu ke nak teruskan dengan sikap buat-buat tak faham tu ? Apa rasionalnya ? Aku suka tengok perangai lelaki Barat . Mereka sangat pick up ! Tapi tu yang aku dapat rumuskan lah bile dah selalu sangat tengok cite Barat. Hehe. Aku rase lelaki Melayu kene belajar cara jadi lelaki dengan lelaki Barat. Bukan aku tak sokong lelaki Melayu atau Korea atau sebagainya, TAPI entahlah. Takde satu pun yang boleh bagi aku nampak apa kelebihan yang ada pada mereka. Tak semuanya lelaki Melayu macam tu. Aku faham. Tuduhan yg melulu mungkin boleh menyakiti sesetengah pihak. Aku minta maaf . Tapi aku tak faham. Kenapa lelaki mesti ada sikap buat-buat tak faham ? Sedar atau tidak, korang dah buat ramai perempuan jadi lesbian dan lebih tepat, PENGKID !

Haha. Aku tahu aku sangat aimless kali ni . Aku nak jawapan . Kadang2 tengok, pasangan pengkid atau gay lebih bahagia dari pasangan yang normal. Cause they got what it takes. Okay geli . Senang cite , tak boleh ke SEKALI je kaum Adam ni bersifat lebih memahami ? Sekali je. Nak tengok dengan mata kepala sendiri . Dah la , makin panjang cakap makin susah aku nak cari jawapan. Kesimpulan ? Lelaki dan perempuan memang lain . Itu lumrah yang tak boleh diubah. Itu fakta . Itu qada' dan qadar . Sekian .

p/s ; Secret by One Republic sangat mendayu malam ni (:

No comments: