The Breath Takers

Sunday, April 24, 2011

Aku tak berapa nak setuju ~


1. Kalau perempuan cakap dia taknak, dia maksudkan dia NAK. Faham ?

2. Perempuan suka bercakap. Walaupun mereka tak ada apa-apa perkara untuk dikatakan, mereka tetap akan bercakap walaupun hanya untuk membicarakan tentang perkara yang sama berulangkali. Kadang-kadang orang yang mendengar pun dah boleh hafal jalan ceritanya.

3. Perempuan suka bertanya tentang perkara yang tidak mempunyai jawapan yang tepat. Itu salah satu usaha untuk membuatkan anda rasa serba salah walaupun anda tak bersalah. Terutamanya jika anda lelaki.

4. Perempuan tak ada apa-apa untuk dipakai bila diajak untuk keluar. Janganlah tanya tentang baju yang bertimbun dalam cupboard 5 pintu dia tu. Mesti dia akan cakap, ‘Tak ada bajulah nak pakai’. Oh shut up. You just don’t understand.

5. Perempuan suka berjalan dalam kumpulan walaupun hanya untuk ke tandas. Inilah salah satu cara mereka mencari peluang untuk bergosip!

6. Kalau seorang lelaki akan pergi untuk 7 hari lawatan ke sesuatu tempat, dia akan pack untuk 5 hari punya outfits dan akan pakai baju yang sama 2 kali. Tapi kalau seorang perempuan akan pergi untuk 7 hari lawatan ke tempat yang sama, dia akan pack 21 outfits sebab dia tak tahu apa yang dia nak pakai untuk setiap hari kat sana nanti.

7. Perempuan akan sentiasa rasa tak selamat tentang berat badan, punggung dan breast size mereka. Mesti ada yang tak kena.

8. Perempuan akan rasa exited, heaven dan ‘terkawal’ bila berada di shopping complex. Nampak mall macam nampak Johnny Depp. Ehemm ;)

9. Perempuan tak suka jawapan jujur bila dia tanya, “How do I look?”

10. Perempuan sanggup memandu jauh untuk mengelakkan possibility untuk sesat kalau guna jalan shortcut. (Aku tak pun?)

11. Perkara yang paling memalukan bagi seorang perempuan adalah apabila mengetahui ada seseorang memakai pakaian yang sama atau hampir sama dengan mereka. Tapi pernah tak anda dengar seorang lelaki berkata, “Ohmaigoat! There’s another man wearing the same black tuxedo, get me outta here!”

p/s ; 50% betul , 50% bengong.

No comments: