The Breath Takers

Thursday, April 28, 2011

Gangguan makhluk

Lebam. Ape yang lebam? Mata aku lebam. Akibat? Tak tidur dari semalam.

Okeh, cite die macam ni. Aku sedaya upaya melelapkan mata dan AKHIRNYA berjaya! Tapi, pukul 10 pagi ye baru tutup mata =.= Then, tengah sedap-sedap tidur...

HENFON MELALAK ! Laha*** ye ~
Banyak pulak tu haa message masuk dan kebanyakkannye mesej cuba meraih simpati. Aku iyakan aje. Tak boleh nak tolak. Lebih kurang 10 mesej ye masok dan setiap satu mesej yang masuk menyebabkan aku tersentap dari mimpi aku yang indah. Sekali lagi, laha***. Ehemm.

Kemudian, aku sambung lagi tidur. Tiba-tiba...

*Tok tok tok ! Assalamualaikum ooooo Assalamualaikum. (Aku lantakkan aje memula)

*ASSALAMUALAIKUMM!! ASSALAMUALAIKUMM!!

Alaaaaaaahai. Manusia mane yang tak reti bahasa neh? Kan ustad dah ngajo kat sekolah dulu, kalau dah bagi salam lebih 3 kali tapi tiada sahutan, dengan hormatnya sila lah blah. Tapi manusia yang ni dia taknak blah T_______T

Sakit hati. Berasap aku kejap. Sebab dia dah mula main doorbell rumah aku. Berkali-kali tanpa henti.

Dengan serabainya, aku pun bukak pintu. Tapi tak bukak sepenuhnya. Bukak sikit je. Saja nak perli. Dia boleh tanya, "Apesal bukak sikit je pintu ni?". Tak faham bahaso betul la minah ni. Dia tanye aku,

"Akak, petang ni ada kempen menjahit. Jomlah join kami menjahit. Seronok!" (sambil buat muka happy).

WATDECIKEN ?!! Kau ketok pintu rumah aku macam nak roboh semata-mata pasal menjahit??! Takde sivik punye orang =.="

Dengan selamba aku berkata, " Takpelah, saya dah selalu dah jahit menjahit ni. Dah reti dah. *buat muke belagak kejap.

"Oh yeke kak. Tapi akak try lah dulu. Rugi tak join. Seronok tau~"

Aku bengang. Dah aku taknak, paksa-paksa lagi. Mata aku dah tak larat nak bukak dah ni. " Betul takpe la. Saye takde masa nak pegi petang ni. Laki saya balik nak makan."(Tipu. Entah bile aku kahwin tah).

"Oooo laki akak tak kasi ye. Umur dia berapa? Kenapa tak kasi? "

Eh budak ni. Aku sepuk kang. Banyak lak tanya. "Haaa saya sebenarnya nak berak ni. Lain kali je lah saya pegi menda-menda gini. Thanks. Assalamualaikum."

Akhirnye mereka pun blah. Dorang berdua. Lagak macam minah rempit. Dengan free hair and tight jeans. Plus, pakai selipar je. NOT INTERESTED. Pelisss lah ~

*End of the day, aku tak boleh jugak tidur. SHEEIIIT .

1 comment:

HaNa91 said...

wahahaaa!! kesian ko...ada gak org gitu..